čtvrtek 10. prosince 2015

Ruské ořechy

Ruské ořechy

Ruské ořechy
Ruské ořechyRuské ořechyRuské ořechyRuské ořechyRuské ořechyRuské ořechyRuské ořechyRuské ořechyRuské ořechyRuské ořechyRuské ořechyRuské ořechyRuské ořechyRuské ořechy

Suroviny:

300 g hladké mouky
80 g cukr moučka
120 g másla (nebo Hery)
1 vejce
1/2 lžičky sody
1/2 lžičky octa
špetka soli

Krém: 
120 g másla
1/2 plechovky Salko

Postup přípravy receptu:


Utřeme cukr s vejcem, přidáme rozehřátý tuk a vyšleháme. Na lžičku nabereme sodu a zakápneme octem, až je lžička plná a přimícháme k těstu. Nakonec vmícháme mouku a dobře propracujeme, nejlépe šlehačem.
Z těsta tvoříme kuličky, postupně je vkládáme do formy, přiklopíme a pečeme přibližně 1 minutu. Upečené ořechy necháme vychladnout a pak je libovolně plníme, nejlépe karamelovým krémem, který si připravíme našleháním másla se Salkem. Velmi dobrý je i vanilkový krém s trochou rumu.

Poznámka:

Tuto formu mám již několik let, ale recept jsem sem nezadávala, protože se forma těžko shání, sama jsem jí vydražila na Aukru. Je mi sympatická i tím, že má 10 vyměnitelných plotýnek (na donuty, na oplatky, bábovičky atd.)
Mám ale vyzkoušeno, že tam lze péct i běžná těsta, která pečeme třeba na vánoce, proto přikládám i fotku "Ořechových ořechů".
Podle letáku jsem zjistila, že tato forma bude od 27.3. tj. od čtvrtka v prodeji v Lidlu, proto recept přidávám. Tato forma má sice jen 3 vyměnitelné plošky, ale zase je levnější .

Žádné komentáře:

Okomentovat